Meest complete en actuele boek over huiskringen

Boekrecensie in opinieblad CV•Koers, juni 2009

Kerken die al wél overtuigd zijn van het belang van huiskringen en dit graag verantwoord willen opzetten of voortzetten, kunnen beter meteen naar dit boek van Bart Broekman grijpen. Bart Broekman kennen we natuurlijk een beetje van zijn artikelen voor CV•Koers, maar vooral van zijn gemeenteopbouwwerk in de Bethelgemeente in Drachten, waar hij onder meer de initiator was van het huidkringenmodel. Tegenwoordig is hij ook directeur van Willow Creek Nederland.

Nu steeds meer kerken huiskringen of groeigroepen gestart zijn, komen ook steeds meer kerken erachter dat dit niet gegaranderd succes oplevert. Nogal wat kringen mislukken of leveren niet de gehoopte geloofsverdieping op. Maar weer stoppen dan? Pak liever dit boek van Broekman erbij die in de Bethelgemeente verantwoordelijk was voor het aansturen van 250 (!) huiskringen. Kringen kunnen geweldige winst betekenen voor het geloofsleven in de gemeente, maar dan moet je het wel goed opzetten -vanuit een gezonde visie, met goed toegeruste kringleiders en gedegen coaching. Dit is niet het eerste boek over kringen, maar wel het meest complete en actuele – met een schat aan praktische tips en huiskringmateriaal dat via internet beschikbaar is. Een must!

Ronald Westerbeek, hoofdredacteur CV•Koers